Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  54 / 272 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 54 / 272 Next Page
Page Background

54

A&T BANK 2014 FAALİYET RAPORU

2014 F ALİYET RAPORU

Denetim Komitesi’nin Banka’nın

İç Sistemleri Hakkındaki Raporu

Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği

Değerlendirme Süreci Hakkındaki Yönetmelik hükümleri

çerçevesinde Banka Yönetim Kurulu tarafından Yönetim

Kurulu’nun denetim ve izleme faaliyetlerinin yerine getirilmesi

amacıyla Denetim Komitesi kurulmuştur. Yönetim Kurulu

tarafından atanan İç Sistemler Direktörü; Bankacılık

Kanunu, Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği

Değerlendirme Süreci Hakkında Yönetmelik ve Banka Denetim

Komitesi altındaki diğer kural ve yönetmeliklere uyumlu olarak

İç Sistemler Departmanlarını koordine eder, yönlendirir ve

yönetir. Banka’da, iç denetim, iç kontrol ve risk yönetimiyle

ilgili işlev, görev ve sorumluluklar birbirinden ayrılmış olmakla

birlikte, Teftiş Kurulu Başkanlığı, İç Kontrol Departmanı ve

Risk Yönetimi Departmanı birbirleriyle koordinasyon içinde

çalışmaktadır.

A&T Bank iç sistemler politikalarının temel amacı, bankacılık

faaliyetlerinde risk ve getiriyi dengeleyerek katma değer

üreten bir yapıya destek sağlamaktır. İç kontrol ve risk yönetimi

faaliyetlerinin, riskler alınmadan önce başlaması ve alınacak

önlemleri öngörmesi amaçlanmaktadır.

Denetim Komitesi, değişen şartlar doğrultusunda Banka

faaliyetleri ve karakteristiği ile uyumlu bir iç sistemler yapısı

kurmanın ve bunu etkin biçimde çalıştırmanın gerekliliğine

inanmaktadır. Bu doğrultuda; güçlü ve kontrollü bir genişleme

için gereken sistemler kurulmuştur.

Küresel kriz döneminde dünya genelinde iç denetim ve risk

yönetiminde çeşitli uygulama hataları görülmüş ve etkili bir iç

denetim ve risk yönetiminin önemi bir kez daha ortaya çıkmıştır.

Teftiş Kurulu Başkanlığı ve İç Kontrol Departmanı, risk odaklı

bir bakış açısıyla faaliyetlerini planlamakta ve operasyonel

riskin minimum seviyeye düşürülmesinin yanı sıra faaliyetlerin

Banka içi kurallara ve mevzuata uygun bir şekilde sürdürülmesi,

verimlilik ve hizmet kalitesindeki artışın sağlanması hususlarını

göz önüne alarak faaliyetlerini yürütmektedir. Denetim

bulgularını içeren raporlar, ilgili yönetim kademelerine

zamanında sunularak tüm eksikliklerin gecikmeksizin

giderilmesi sağlanmaktadır.

2014 yılında, Teftiş Kurulu ve İç Kontrol Departmanı

faaliyetlerini bu doğrultuda sürdürmüştür. Genel Müdürlük

Departmanlarında ve şubelerde iç kontrol farkındalığının

yaratılması, iç denetimdeki etkinliğin ve verimliliğin

güçlendirilmesi amacıyla 2010 yılı ortalarında uygulamaya

konulan “Öz Değerlendirme Uygulaması” 2014 yılında da

devam ettirilmiştir.

Teftiş Kurulu’nca her yıl gerçekleştirilen standart denetimlere

ek olarak; “Yönetim Beyanı” çerçevesinde “İş Süreçleri Risk

Analizi” yapılmış, Banka’nın iş süreçleri önceliklendirilerek süreç

denetimleri ve bilgi sistemleri denetimleri gerçekleştirilmiştir.

Ayrıca Risk Yönetimi Departmanı koordinasyonunda hazırlanan

İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Raporu’nda

kullanılan verilerin doğruluğu, sistem ve süreçlerin yeterliliği

ile veri, sistem ve süreçlerin doğru bilgi ve analize imkan verip

vermediği hususu da incelenerek Denetim Komitesi’ne konuya

ilişkin bir rapor sunulmuştur.

Banka bünyesinde ilgili düzenleme ve en iyi uygulamalarla

uyumlu, etkin bir bilgi güvenliği çerçevesinin oluşturulması için

de faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Günlük olarak, bir önceki iş

gününe ait kullanıcı aktivitelerine dair tespitlerin yapılabilmesi,

normalin dışında yer alan aktivitelerin raporlanabilmesi ve

gerekli önlemlerin zamanında alınabilmesi için gözden geçirme

çalışmaları sürdürülmüştür.