Page 58 - A&T_BANK_FRAT_2013

Basic HTML Version

58
Denetim Komitesi’nin Banka’nın
İç Sistemleri Hakkındaki Raporu
Bankaların İç Sistemleri Hakkındaki Yönetmelik hükümleri
çerçevesinde Banka Yönetim Kurulu tarafından Yönetim
Kurulu’nun denetim ve izleme faaliyetlerinin yerine getirilmesi
amacıyla Denetim Komitesi kurulmuştur. Yönetim Kurulu
tarafından atanan İç Sistemler Direktörü; Bankacılık Kanunu,
İç Sistemler Yönetmeliği ve Banka Denetim Komitesi altındaki
diğer kural ve yönetmeliklere uyumlu olarak İç Sistemler
Departmanlarını koordine eder, yönlendirir ve yönetir. Banka’da,
iç denetim, iç kontrol ve risk yönetimiyle ilgili işlev, görev ve
sorumluluklar birbirinden ayrılmış olmakla birlikte, Teftiş Kurulu
Başkanlığı, İç Kontrol Departmanı ve Risk Yönetimi Departmanı
birbiriyle koordinasyon içinde çalışmaktadır.
A&T Bank iç sistemler politikalarının temel amacı, bankacılık
faaliyetlerinde risk ve getiriyi dengeleyerek katma değer
üreten bir yapıya destek sağlamaktır. İç kontrol ve risk yönetimi
faaliyetlerinin, riskler alınmadan önce başlaması ve alınacak
önlemleri öngörmesi amaçlanmaktadır.
Denetim Komitesi, değişen şartlar doğrultusunda Banka
faaliyetleri ve karakteristiği ile uyumlu bir iç sistemler yapısı
kurmanın ve bunu etkin biçimde çalıştırmanın gerekliliğine
inanmaktadır. Bu doğrultuda; güçlü ve kontrollü bir genişleme
için gereken sistemler kurulmuştur.
Küresel kriz döneminde dünya genelinde iç denetim ve risk
yönetiminde çeşitli uygulama hataları görülmüş ve etkili bir iç
denetim ve risk yönetiminin önemi bir kez daha ortaya çıkmıştır.
Teftiş Kurulu Başkanlığı ve İç Kontrol Departmanı, risk odaklı
bir bakış açısıyla faaliyetlerini planlamakta ve operasyonel
riskin minimum seviyeye düşürülmesinin yanı sıra faaliyetlerin
Banka içi kurallara ve mevzuata uygun bir şekilde sürdürülmesi,
verimlilik ve hizmet kalitesindeki artışın sağlanması hususlarını
göz önüne alarak faaliyetlerini yürütmektedir. Denetim
bulgularını içeren raporlar, ilgili yönetim kademelerine
zamanında sunularak tüm eksikliklerin gecikmeksizin
giderilmesi sağlanmaktadır.
2013 yılında, Teftiş Kurulu ve İç Kontrol Departmanı
faaliyetlerini bu doğrultuda sürdürmüştür. Genel Müdürlük
Departmanlarında ve şubelerde iç kontrol farkındalığının
yaratılması, iç denetimdeki etkinliğin ve verimliliğin
güçlendirilmesi amacıyla 2010 yılı ortalarında uygulamaya
konulan “Öz Değerlendirme Uygulaması” 2013 yılında da
devam ettirilmiştir.
Teftiş Kurulu’nca her yıl gerçekleştirilen standart denetimlere
ek olarak; “Yönetim Beyanı” çerçevesinde “İş Süreçleri Risk
Analizi” yapılmış, Banka’nın iş süreçleri önceliklendirilerek süreç
denetimleri ve bilgi sistemleri denetimleri gerçekleştirilmiştir.
Banka bünyesinde etkin bir bilgi güvenliği çerçevesinin
oluşturulması için de faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Günlük
olarak, bir önceki iş gününe ait kullanıcı aktivitelerine dair
tespitlerin yapılabilmesi, normalin dışında yer alan aktivitelerin
raporlanabilmesi ve gerekli önlemlerin zamanında alınabilmesi
için gözden geçirme çalışmaları sürdürülmüştür.